Poprzednia edycja

 

Pierwsza edycja konkursu (wtedy jeszcze bez nazwy), odbyła się pod koniec 2013 r. Zgłoszono 8 prac, trzymając się tematu, którym były wtedy Święta. Poniżej znajduje się lista wszystkich scenariuszy wraz z linkami:

 

Świąt w tym roku nie będzie [dowolny / Savage Worlds] - Krzemień

Poniższa przygoda może być rozegrana w niemal dowolnym settingu fantasy lub quasi-historycznym w stylu Savage Worlds of Solomon Kane bądź podobnym do Dzikich Pól. Przygoda pisana jest z myślą o początkujących graczach i do jej poprowadzenia potrzebny będzie tylko podręcznik podstawowy do Savage Worlds. Wszyscy wrogowie mają profile pochodzące ze wspomnianej podstawki do SW więc nie będę ich ponownie przytaczał. Nazwy występujące w przygodzie dobrane są w miarę neutralnie systemowo. MG znający swój setting i graczy, z łatwością zamieni je na bardziej pasujące do swojej kampanii. Przygoda jest raczej krótka i nie powinna zająć więcej niż 2-3 godzin sesji.

Zbliża się przesilenie zimowe, które w niewielkiej wiosce położonej wśród głębokich lasów, jest traktowane jako święto i dość hucznie obchodzone przez miejscowych. Na nieszczęście dla spokojnych wieśniaków, w okolicy ich wioski grasuje potwór, który bezlitośnie zabija ludzi. Do obchodów przesilenia może nie dojść bo ludność jest sparaliżowana strachem i w zimowe noce drży w pozamykanych na cztery spusty domach.

Gwiazdka Rogatego Boga [Warhammer] - Anioł Gniewu

W małym tileańskim miasteczku Pinoccino u podnóża Gór Apuccini, w podziemiach tutejszej manufaktury lalek i zabawek mechanicznych, znajduje się tajna placówka badawcza i montownia nowych szpiegowskich golemów klanu Skryre. Eksperymentalną fabryką produkującą te śmiercionośne konstrukty kieruje skaveński agent – genialny inżynier i wynalazca Leonardo de Gepetto, zmuszony do współpracy pod groźbą śmierci porwanego przez szczuroludzi synka.

Na swoje nieszczęście gracze docierają do Pinoccino w tym samym dniu, w którym rezydenci klanu – szalony Spaczmechanik Trrinker i Szary Prorok Grinch Czerwonos wydają rozkaz przetestowania golemów w warunkach polowych a co za tym idzie - pacyfikacji całego miasteczka…

Urokliwe Pinoccino staje się dla zaskoczonych bohaterów areną śmiertelnych zmagań z ożywionymi zabawkami i hordą skavenów a radosne obchody zimowego święta Nocy Zielonego Drzewka zmieniają się w desperacką walkę o przetrwanie…

Nasza drużyna herosów nie może jednak wykorzystać w tym starciu wszystkich swych sił i zdolności, gdyż za sprawą prototypowej skaveńskiej broni zwanej Reduktorem Spaczeniowym została również tuż po wybuchu walk ulicznych zminiaturyzowana do wielkości dziecięcych pacynek.

Czy uda im się pokonać wrogie karionetki i skaveńską Ogrogodzillę, przetrwać ten koszmar i powrócić do dawnej postaci? Czy ROZMIAR będzie miał znaczenie?

Baśń Świąteczna [SWEPL] - Aesandill

Rzecz dzieje się w Polsce, w niedalekiej lecz mrocznej przyszłości. Zbliża się Wigilia. Sroga postapokaliptyczna zima więzi dwie zwaśnione grupy Polaków w jednych ruinach. Wszystko wskazuje na to, że dojdzie do rzezi. W tym właśnie momencie na scenę wkraczają gracze, których celem będzie pogodzenie rodaków i przywrócenie świątecznej atmosfery.

Bohaterowie graczy to przetrzebiony zwiadowczy oddział Caryjczyków – potomków Słowian ze Wschodu. Ich oddział przybył do ruin najwcześniej. Poznali je bardzo dokładnie, odkrywając tunele i składy leżące pod nimi. Niestety przebudzili potężną Bestię Regresywną, która wyrżnęła większość oddziału, po czym na nowo zapadła w sen. Hałas kolejnej walki na pewno obudzi ludojada, który tym razem nie oszczędzi już nikogo.

Groteskowa, postapokaliptyczna baśń. Przygotowana jest w tak, by być łatwym, lekkim i nastrojowym przerywnikiem pomiędzy bardziej angażującymi kampaniami. Większość rozgrywki powinna opierać się na kombinowaniu, śledztwie, skradaniu i niezwykłym talencie postaci do unikania konfliktów. W założeniu zabawa nie zawiera walk ani zaskakujących zwrotów akcji.

Scenariusz na dzień bożego narodzenia [Dogs in the Vineyard] - Petra Bootmann

Zima w górach. Dwójka Ludzi z Gór, Brat Josiah i Sio­stra Mariah (w zaawan­so­wa­nej ciąży), wyznawcy Króla Życia, docie­rają do nie­wiel­kiej osady Bet Lehem. Br. Josiah nie jest ani mężem S. Mariah, ani ojcem dziecka.

Wyśnij swój prezent [Oneiros: Karty Wyobraźni] - Thronaar

W przygodzie tej bohaterowie graczy zostają wynajęci przez majętną rodzinę, aby odkryli jaki prezent chce dostać ich córka z okazji świąt. Jest to proste zadanie dla doświadczonych Oneironautów, wystarczy wejść do snu śpiącej dziewczyny, a następnie odpowiednio nim pokierować, aby wyreżyserować świąteczne przyjęcie połączone z otwieraniem prezentów. Jak to jednak zwykle bywa w przygodach, nic nie jest do końca tak proste, jak to się na początku wydaje.

Dzień Zwycięstwa [dowolny modern / wariacja Otherkind Dice] - sil

Gdy 13 grudnia cały kraj w podniosłym nastroju świętował Dzień Zwycięstwa, naszła mnie pewna myśl. Co by było, gdyby spróbować inaczej podejść do tych tragicznych, ale i wzniosłych wydarzeń, których 32 rocznicę wspominaliśmy. Słowa orędzia Generała, przypomniały mi, że o Dniu Zwycięstwa nad Szarańczą, wciąż trzeba przypominać młodym pokoleniom, osobom, których być może nie było jeszcze na świecie, gdy bohaterowie tamtych wydarzeń, dziś znani każdemu Polakowi, byli jeszcze szeregowymi rozjemcami. Spróbować opowiedzieć o tym językiem właśnie tych młodych ludzi, za pomocą medium, które znają i rozumieją najlepiej, poprzez grę fabularną. Pozwólcie zatem, że dziś zostawimy na boku naszą kampanię w Wojów Miodomiła i przeniesiemy się do czasów o wiele nam bliższych. 

Dzień potępionych [The Savage World of Solomon Kane] - Gorath

Wędrowcy podróżujący przez ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego z łatwością mogą się natknąć na pozostałości pogańskich zwyczajów. Są wśród nich obrzędy dziadów odprawiane dla zabłąkanych dusz. Obrzędy te były rozpowszechnione na terenach Księstwa zarówno wśród ludów słowiańskich jak i bałtyjskich, a ich korzenie tkwią w mrokach dawnych dziejów. [...]

Scenariusz rozgrywa się gdzieś w odległych rejonach Księstwa Litewskiego, wśród ciemnych, starożytnych borów. Jest tu trochę dróg, garść wiosek i niewielkie miasteczko. W okolicy rozsypane są liczne dworki drobnej szlachty oraz posiadłość Mikanowskich - tutejszego rodu magnackiego, który trzęsie całą okolicą.

Święto Śniegu [Fobium: Compedium Maleficarum] - Kratistos

Niniejszy scenariusz przeznaczony jest do gry Fobium: Compedium Maleficarum, w trybie dla jednego gracza. Może on być rozegrany, jako pojedynczy scenariusz lub luźno powiązany z resztą kampanii epizod. Po drobnych modyfikacjach scenariusz może być użyty, jako część większej kampanii - np. odwiedziny w fortecy mogą być powodowane chęcią odczytania pewnych woluminów w bibliotece

Postać gracza, wędrująca przez zaśnieżone krainy północy, trafia do twierdzy księcia Henryka II von Bock. Jej przybycie następuje w dniu złowrogiego święta śniegu- dnia ukochanego przez demony. Zamek księcia jest w większości opanowany przez poddanych Zimowego Plugawca, pragnącego za pomocą pradawnego rytuału zwiększyć swą moc. Postać gracza ma okazje pokrzyżować te plany i jednocześnie odkryć zapomnianą historię Św. Judy - patrona walki z demonami w dniu Święta Śniegu.